Sebagai
peniaga dalam talian yang perlu menghantar produk melalu syarikat penghantaran,
banyak kerenah atau ragam yang terpaksa dihadapi. Barang lambat sampai dan rosak
semasa penghantaran sudah menjadi perkara biasa. Itu tidak termasuk lagi
macam-macam perangai pembeli. Namun, sabar sahajalah.
Memang
tidak semua pekerja syarikat penghantaran bermasalah. Sebenarnya banyak yang
baik dan begitu berdedikasi dengan tugas. Melakukan tugas dengan
sebaik-baiknya. Ada yang bertugas sehingga malam demi untuk menyegerakan penghantaran.
Bahkan ada yang bertugas pada hari cuti. Terima kasih.
Bilangan
yang pekerja yang ‘bermasalah’ sebenarnya tidak banyak. Sekadar seorang dua
sahaja. Tetapi, disebabkan seorang dua inilah nama syarikat menjadi buruk.
Dalam
dunia sekarang ini, hantaran ke media sosial akan menyebabkan ia cepat menjadi
tular. Banyak orang akan berkongsi dan membuat hantaran semula. Lagi cepatlah
ia tular dan menjadi perbincangan massa.
Syarikat
penghantaran perlu proaktif dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada pengguna.
Buat kursus motivasi dan pemantauan terhadap pekerja yang bermasalah. Semoga
isu-isu menjejaskan nama baik syarikat dapat ditangani dengan sebaiknya.
No comments:
Post a Comment